Actuacions de l’Ajuntament de Castellgalí durant la COVID-19

Dilluns, 8 de juny de 2020 a les 00:00

A causa de la crisi sanitària generada per la COVID-19, des de l’Ajuntament de Castellgalí s’han portat a terme diverses actuacions, per garantir el benestar dels veïns i veïnes del poble de Castellgalí. A continuació us expliquem les actuacions portades a terme per Servei Socials i pel Servei d’Inserció de Castellgalí.

L’àrea de Serveis Socials ha entregat tot el seu esforç i dedicació al màxim, vetllant pels veïns i veïnes del municipi, que ho han precisat. S’han atès 321 persones (telefònicament amb padró a 31/03/2020 d’un total de 434 persones de més o igual a 65 anys). S’han atès 16 compres (49 compres realitzades del 23 de març al 31 de maig), 46 en residències segons residents empadronats, 26 usuaris SAD fent un seguiment rigorós setmanal.

Des de Serveis socials s’han detectat domicilis de boades i part dels Torrents reclamant la mascareta repartida per l’Ajuntament. Demanda d’actuacions sanitàries (resoltes 12 gestions a través de canals telemàtics amb el CAP de Sant Vicenç (receptes, pautes, sintrom, atenció mèdica per símptomes, caigudes, entre d’altres (des del 27 de març fins al 25 de maig). També, demanda per l’obertura del consultori mèdic de Castellgalí.

S’han repartit 20 targetes a becats de menjador escolar. 4 lots setmanals amb material de cures. Entre 5 i 8 lots d’aliments a beneficiaris del banc d’aliments. Medicació a crònics recollida a Sant Joan de Déu.

S’han activat (SAD) a partir del 30 de març 4 casos (15% del total). A partir de l’1 de juny  17 casos (80% del total), sense servei presencial del 13 de març fins al 27 de març.

Des del Servei d’Inserció de Castellgalí s’han fet diverses actuacions centrades en les dues branques bàsiques de SIC (els usuaris/es i les empreses, autònoms i comerciants) del poble de Castellgalí.

Pel que fa els usuaris/es s’han fet seguiments del seu estat laboral, s’ha ajudat a tramitar l’atur i s’ha proporcionat eines de recerca de feina.

Pel que fa a les empreses, autònoms i comerços, s’ha contactat amb ells mitjançant trucades telefòniques i correus electrònics. En total s’han efectuat 120 trucades i 834 correus electrònics.

En total s’ha contactat amb 23 empreses i amb 16 comerços. Dels comerços contactats 2 han fet ERTE (10 persones han estat afectades) i hi ha hagut 5 acomiadats.

De les empreses 4 d’elles han hagut de fer ERTE i hi han hagut 5 acomiadaments.

Amb els resultats obtinguts es va crear una oficina d’assessorament destinada a comerciants, autònoms i empreses del municipi.

Darrera actualització: 09.06.2020 | 10:36