Nou visor de dades municipals de la pandèmia i casos de la COVID-19 per municipis

Dijous, 6 d'agost de 2020 a les 00:00

L'Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar de la Diputació de Barcelona ha creat el visor de dades municipals de la pandèmia Casos de la COVID-19 per municipis.

Les dades reflecteixen l’evolució, de manera gràfica, dels casos positius i dels casos sospitosos, i la distribució per sexe.

A l’hora d’interpretar aquestes dades, cal tenir en consideració que:

Casos positius: són persones que han donat positiu en alguna prova diagnòstica (PCR, test ràpid o test ELISA).

Defuncions: són els casos de mort per COVID-19, tant positius com sospitosos. Les dades són les declarades per les empreses de serveis funeraris al Departament de Salut. Es mostren per comarques per evitar la identificació de les persones difuntes i garantir-ne la confidencialitat.
• Casos sospitosos: són persones que en algun moment han presentat símptomes i un/a professional de la salut els ha classificat com a possible cas però no tenen prova diagnòstica positiva (PCR, test ràpid o test ELISA).
La mitjana mòbil setmanal ens mostra el valor promig dels últims 7 dies per tal de corregir les fluctuacions diàries.

Les dades que es mostren són aquelles en què s'ha identificat la zona de residència a partir de la targeta sanitària.

Cal tenir present que les dades depenen de quan es registren i poden ser retrospectives. En aquest sentit, les dades disponibles dels darrers dies poden ser aproximades.

Les dades setmanals mostrades corresponen a setmanes senceres.

La interpretació de les dades s’ha de fer amb cura ja que s’observa un increment important en aquests moments de casos positius respecte a la primera onada, a causa de la millora del sistema de detecció mitjançant les proves diagnòstiques i dels criteris per identificar els casos sospitosos per part dels professionals de la salut.

Darrera actualització: 06.08.2020 | 09:51