Des de l’Ajuntament de Castellgalí us oferim assessorament pel que fa al nou decret d’ajut a lloguers.

Divendres, 24 d'abril de 2020 a les 12:30

Des de l’àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Castellgalí us oferim assessorament i orientació en la tramitació de les ajudes d’habitatge, sorgides a causa de l’estat d’emergència pel COVID-19. És tracta d’un tràmit totalment privat, entre propietari i inquilí, però tot i així, podem oferir-vos ajuda a l’hora d’efectuar els tràmits, en cas que en tinguéssiu algun dubte.

Si tens dificultats per pagar el lloguer i disposes d’un habitatge llogat que pertany a un petit propietari, disposes fins el dia 2 de maig per demanar un ajornament del pagament. Suposant que el propietari no accepti cap acord o no respongui la sol·licitud, podràs accedir als microcrèdits anunciats pel Govern espanyol per tal de facilitar el pagament del lloguer.

Si pel contrari tens dificultats per pagar el lloguer i disposes d’un habitatge llogat que pertany a un gran tenidor, disposes fins al dia 2 de maig per demanar un ajornament o reducció de la quota, sense prejudici que també pots acollir-te al microcrèdit anunciat pel Govern espanyol.

En aquests tràmits és important guardar la comprovació escrita de la sol·licitud, tenint en copte que es tracta d’un tràmit estrictament privat entre el petit propietari que ho ha de pactar amb l’inquilí i el gran tenidor està obligat per compliment.

L’Agencia de l’habitatge de Catalunya us ofereix una direcció de correu electrònic: agenciahabitatge@gencat.cat,  contacte que se us facilita per fer qüestions inajornables o urgents en referència a la tramitació de les ajudes d’habitatge.

MESURES EN MATÈRIA DE LLOGUER SI VIVIU EN UN HABITATGE D'UN PETIT PROPIETARI

Us oferim aquest enllaç per a totes aquelles persones que els afecten les noves mesures en matèria de lloguer si viviu en un habitatge d’un petit propietari

MESURES EN MATÈRIA DE LLOGUER SI VIVIU EN UN HABITATGE D'UN GRN PROPIETARI, D'UNA EMPRESA O DEL PARC PUBLIC

Us oferim aquest enllaç per a totes aquelles persones que viuen en un habitatge d’un gran propietari, una empresa, o del parc públic.

APARTAT DE TRÀMITS

Per últim i important, us oferim l’apartat de tràmits. En aquest apartat l’Agencia de l’habitatge de Catalunya posa a la vostre disposició diferents models de sol·licitud per tal que les persones llogateres puguin realitzar reclamacions o gestions en relació al seu habitatge, provocat per la situació d’emergència del COVID-19.

Si disposeu de dubtes pel que fa a l’últim apartat, el dels tràmits, des de l’àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Castellgalí podem ajudar-vos a omplir aquestes sol·licituds, en cas de que en tingueu algun tipus de dubte.

Darrera actualització: 24.04.2020 | 13:30