L'arxiu municipal de Castellgalí a la xarxa

Dijous, 30 de gener de 2020 a les 00:00

El municipi de Castellgalí ja disposa de fons municipal d’arxiu dins del programa de manteniment de la Xarxa d’arxius municipals de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la diputació de Barcelona.

Des de principis de 2020 ja es troben accessibles per internet els instruments de descripció del fons municipal de l'Arxiu Municipal de Castellgalí (comarca del Bages), el qual forma part del programa de manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) de l'Oficina de Patrimoni Cultural (OPC) de la Diputació de Barcelona.

Disposar dels instruments de descripció és imprescindible per conèixer el contingut del fons i d'aquesta manera poder-hi accedir i consultar-lo. Per a la classificació del fons municipal s'ha adoptat el model de quadre de classificació d'Ajuntaments i Consells Comarcals de la Generalitat de Catalunya i s'ha elaborat el seu inventari.

El Servei d’Arxiu Municipal de Castellgalí està destinat a l’organització, classificació, conservació i difusió del patrimoni documental local. El servei gestiona els documents que provenen de les oficines municipals i són d’utilitat per a l’administració municipal i per garantir els drets dels ciutadans, els documents de conservació permanent, i fons i col·leccions de particulars, entitats i organismes vinculats al municipi de Castellgalí. L´Arxiu Municipal de Castellgalí forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona des de l’any 2019.

Ofereix serveis com: consulta de fons, reprografia, assessorament a arxius d’entitats i associacions i suport a la investigació. Per tal de consultar l’arxiu cal demanar cita prèvia a les dependències municipals de l’Ajuntament de Castellgalí i/o trucar per telèfon al contacte: 938330021

L’arxiu municipal de Castellgalí conté bona part dels fons que integren el patrimoni documental del municipi. La part més important és la dels fons generats per les diferents administracions municipals al llarg de la història, però també aplega fons d’institucions, fons d'entitats i fons personals, i recull els testimonis documentals que els ciutadans i les entitats locals hi vulguin dipositar.

El quadre de fons aplega la informació bàsica del conjunt de fons i col·leccions del Arxiu Municipal de Castellgalí.

Darrera actualització: 28.01.2020 | 13:08